Personlig fremtræden
I relationen sælger/kunde og i relationen mellem medarbejder/bruger er det afgørende, at sælgeren/medarbejderen er bevidst om egen fremtræden og kan gøre brug af enkle virkemidler til styrkelse af kontakten, så at kunden/brugeren oplever en god og positiv kontakt.
Formål:
At bevidstgøre deltagerne om egen fremtræden i samtalen med den enkelte kunde/borger
Kursusindhold:
Kurset giver deltagerne:
- Viden om og øvelse i hensigtsmæssig kommunikation
- Forøget bevidsthed omkring, hvordan de virker, når de står over for en kunde/bruger
- Øget bevidsthed om kropssprog og hvordan man kan udnytte det til at styrke kommunikationen
Uddannelsesmål:
Kursusdeltagerne bliver trænet i at:
- Evaluere egen indsats i kunde/brugersamtalen
- Redegøre for, hvordan egen kommunikation påvirker kunden
- Målrette sin kommunikation i forhold til kunden
- Kurset er en blanding af korte teoretiske oplæg og øvelser
Kurset kan afvikles over en eller to dage efter ønske. Det anbefales at følge op med 2 -3 korte forløb.